علم و فن آوری

تکنولوژی NVG Friendly شرکت آسیا سولار چیست و چگونه عمل می کند ؟

دوربین دید در شب نوعی تجهیز است که به کمک آن امکان دید در تاریکی میسر می گردد به کمک این تجهیزات عملاً می‌توان فردی را که در فاصله ۲۰۰متری در تاریکی مطلق ایستاده است مشاهده کرد. در اکثر این دوربین ها به روش فناوری بهسازی تصویر عمل می شود که در ادامه  به عملکرد این فناوری در ساخت دوربین های دید در شب بیشتر خواهیم پرداخت.

چراغ هشدار موانع هوایی IR

در دوربین های دید درشب با استفاده از فناوری بهسازی تصویر نورهای محدود موجود در محیط (ستاره‌ها، ماه یا فروسرخ) توسط لنز شیئی که یک لنز معمولی است جمع‌آوری شده و به استوانه کاتدی تقویت تصویر فرستاده می‌شود فوتون های نور در بدو ورود به این استوانه به الکترون تبدیل می‌شوند در طول این استوانه الکترون‌ها به واسطه فرایندهای الکتریکی و شیمیایی از نظر تعداد تقویت می‌شوند. این الکترون‌های مضاعف شده به سمت صفحه فسفری که الکترون ها را مجددا به نور مرئی تبدیل می کند پرتاب شده و تصویر تولید شده به وسیله این صفحه در لنز چشمی مشاهده می شود این تصویر بازسازی شده به صورت اشباع با رنگ سبز مشاهده می شود. با استفاده از ماده شیمیایی حساس گالیم آرسنید تصویر روشن و شفاف تر و با تفکیک پذیری بالاتری به دست می آید . همچنین استوانه تقویت کننده با یک محافظ یونی پوشیده شده است که عمر استوانه را افزایش می دهد.

IRچراغ هشداردهنده انسداد هوایی

FAA و حمل و نقل کانادا هشدارهای ایمنی صادر کرده اند و هشدار می دهند که چراغ های هشدارهای موانع هوایی LED معمول برای خلبانان با استفاده از عینک دید در شب (NVG) خطری ایجاد می کنند. از این جهت که که NVG ها معمولاً از فیلترهایی برای جلوگیری از اشباع نور در کابین خلبان استفاده می کنند و این اثر ناخواسته ای دارد که باعث می شود چراغ های هشدارموانع هوایی LED برای خلبان ها نامرئی شوند

در پاسخ به این مشکل شرکت انرژی خورشیدی آسیا سولار فناوری NVG Friendly را در برخی از چراغ های هشدار دهنده موانع هوایی خود گنجانده و اقدام به طراحی و ساخت چراغ های هشدار موانع هوایی IR با شدت پیک 860 نانومتری نموده است که به خلبانان دید بی نظیری را در شب با استفاده از عینک ها دید در شب در محیط فرودگاه ، ساختمان ها و برج ها می دهد که چراغ های IR شرکت انرژی خورشیدی آسیا سولار اولین چراغ هشداردهنده موانع هوایی با استفاده از فناوری NVG Friendly است که برای اطمینان از اینکه برای تمامی خلبانان قابل مشاهده است جایگزین چراغ های هشداردهنده موانع هوایی از نوع رشته ای و ... گردیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *