علم و فن آوری

چراغ های انسداد هوانوردی چگونه طبقه بندی می شوند ؟

چراغ های انسداد هوانوردی چگونه طبقه بندی می شوند ؟
در ابتدا باید بدانیم اساسا چراغ انسداد هوایی چیست و چه کاربردی دارد ؟ چراغ های مانع هوانوردی تجهیزات هشداردهنده ای هستند که بر روی سازه های بلند مانند ساختمان های بلند مرتبه ، برجهای فولادی ، انواع سازه های فلزی مرتفع ، دودکش های صنعتی ، انواع دکل های مخابراتی و رادیویی و ... نصب می شوند تا نمای کلی سازه ها را نشان دهند و دستورالمل های ایمنی هواپیما ها را به هنگام پرواز در تاریکی شب و یا روز ارائه دهند بسیاری از افراد چراغ های انسداد هوانوردی را با چراغ های راهنما اشتباه می گیرند و تصور به کاربرد یکسان آن ها دارند در حالی که این تصور اشتباه بوده چرا که چراغ های راهنما به طور کلی جهت اهدافی به مانند نشانه گذاری های لازم برای عبور کشتی ها در کانال ها یا بنادر ، کمک به ایمنی آمد و شد ترافیک ریلی یا جاده ای و ... معطوف می گردند و طبق توضیحاتی که در بالا در ارتباط با چراغ های انسداد هوانوردی آورده شد در ساختار و عملکرد متفاوت از چراغ های راهنما می باشند
برای شهروندان عادی ، بیشتر احتمال دارد که در معرض چراغ های مانع حمل و نقل هوایی قرار بگیرند. امروز ما در مورد چراغ های انسداد هوانوردی صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر ارتفاع محله های مسکونی که ما در آن زندگی می کنیم بیشتر و بیشتر می شود ، که شامل یک موضوع ایمنی می شود: هواپیماهایی که در تاریکی شب پرواز می کنند مستعد برخورد تصادفی هستند. اگرچه این احتمال زیاد نیست ، اما اگر اتفاق بیفتد ، ضرر غیر قابل محاسبه خواهد بود. بنابراین ، قوانین در این زمینه وضع گردیده است که ساختمانهای بلندمرتبه مجهز به چراغهای مانع حمل و نقل هوایی باشند. بنابراین چه ساختمان هایی باید به این تجهیزات مجهز شوند؟ با توجه به الزامات هوانوردی غیرنظامی ، ساختمانهای بیش از 45 متر باید مجهز به چراغهای مانع حمل و نقل هوایی ، به طور کلی در حدود 15 طبقه باشند. چراغ های مانع حمل و نقل هوایی ، همانطور که از نامش مشخص است ، موانعی را در مسیر هواپیما نمایش می دهد ، این تجهیزات هشداردهنده موانع هوایی با وسایل روشنایی عمومی متفاوت است.بدین صورت که یک چراغ سیگنال چشمک زن است که به صورت چشمک زن معمولاً 20-60 بار در دقیقه و یا در حالت نورثابت با شدت نور تعریفی در استانداردهای وضعی توسط سازمان هوانوردی بین المللی ( ایکائو) وظیفه آشکار سازی وضعیت سازه را در تاریکی شب یا روز برای خلبانان مشخص می نماید. بر اساس الزامات سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) ، چراغ های مانع حمل و نقل هوایی به سه دسته تقسیم می شوند:

چراغ های انسداد هوایی با شدت کم برای ارتفاع ساختمان کمتر از 45 متر

چراغ انسداد هوایی با شدت کم C440-35

هنگامی که ارتفاع ساختمان کمتر از 45 متر است ، می توان از چراغ مانع هوایی با شدت کم به تنهایی روی خط کانتور بالای ساختمان نصب کرد.

چراغهای انسداد هوانوردی با شدت متوسط ​​که در ارتفاع ساختمان 45 تا 105 متر استفاده می شود

چراغ انسداد هوایی با شدت متوسط S660-75
هنگامی که ارتفاع ساختمان بین 45 تا 105 متر است ، چراغ های انسداد هوانوردی با شدت متوسط ​​باید نصب شوند که می توانند با شدت کم مطابقت داشته باشند. در جهت عمودی ، فاصله نصب باید کمتر از 45 متر باشد ، یعنی هر 45 متر یک دایره شامل چراغ های موانع هوایی با شدت متوسط ​​را نصب کنید فاصله نصب در جهت افقی می تواند 45 متر نسبت به جهت عمودی باشد.

چراغهای انسداد هوایی با شدت بالا با ارتفاع ساختمان بیشتر از 105 متر

چراغ انسداد هوایی با شدت بالا CL660-110

درساختمان های فوق مرتفع با ارتفاع بیش از 105 متر ، باید یک چراغ انسداد هوایی با شدت بالا نصب گردد. شدت نور آن به طور کلی باید به بیش از(سی دی )20000 برسد و می توان از نوع چراغ های هشدار موانع با شدت متوسط ​​و کم نیز استفاده کرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *