پخش ویدیو

جرثقیل ها

cranes

جرثقیل ها نوعی ماشین بلند است که عموماً مجهز به طناب بالابر، طناب سیم یا زنجیر و نوارهایی است که هم برای بلند کردن و پایین آوردن مواد و هم برای جابجایی افقی آنها قابل استفاده است.

قوانین آرایش آرایه های نوری

• تعداد سطوح نور توصیه شده به ارتفاع سازه بستگی دارد.

• تعداد و آرایش واحدهای نور در هر سطح باید طوری قرار گیرد که نور از هر زاویه در آزیموت قابل مشاهده باشد.

• چراغ ها برای نمایش تعریف کلی یک شی یا گروهی از ساختمان ها اعمال می شوند.

• عرض و طول ساختمان ها تعداد چراغ های نصب شده در بالا و در هر سطح نور را تعیین می کند.مشخصات چراغ هابرای سازه هایی با H ≤ 45 متر باید از چراغ های کم شدت در طول شب استفاده شود، در صورتی که آن ها ناکافی تلقی شوند، بهتر است از چراغ های با شدت متوسط ​​و زیاد استفاده شود.  چراغ‌های با شدت متوسط ​​نوع A، B یا C باید برای روشن کردن اجسام وسیع (گروهی از ساختمان‌ها یا درختان) یا سازه‌هایی با 45 متر < H ≤ 150 متر استفاده شوند.  توجه: نورهای با شدت متوسط، نوع A و C باید به تنهایی استفاده شوند، در حالی که نورهای با شدت متوسط، نوع B باید به تنهایی یا در ترکیب با LIOL-B استفاده شوند.  نوع A با شدت بالا باید برای نشان دادن حضور یک جسم استفاده شود اگر H> 150 متر آن و یک مطالعه هوانوردی نشان می دهد که چنین نورهایی برای تشخیص شی در روز ضروری هستند.

ICAO

International Civil Aviation Organization, a specialized agency of the United Nations

FAA

Federal Aviation Administration, an agency of the United States Department of Transportation

CAA.IRI

National Aviation Organization of the Islamic Republic of Iran

EASA

European Union Aviation Safety Agenc

سیستم AWL شرکت انرژی خورشیدی آسیا سولار

سیستم AWL به گونه‌ای طراحی شده است که بر روی برج‌های انتقال، برج‌های ارتباطی و سایر سازه‌ها نصب شود تا هواپیماها را از حضور سازه هشدار دهند. سیستم‌های AWL استاندارد آسیا سولار از فناوری نور LED استفاده می‌کنند که عمر طولانی‌تر و مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های سنتی ارائه می‌دهد راهکارهای طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای مشتری از تکنولوژی نور LED استفاده می کند چراغ های یکپارچه با منابع تغذیه ای متنوع کلیه الزامات سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) و اداره هوانوردی فدرال (FAA) را برآورده می کند

چراغ های انسداد هوانوردی با شدت کم باید برای سازه هایی با H ≤ 45 متر در طول شب استفاده شود، اگر این چراغ ها ناکافی در نظر گرفته شوند، باید از چراغ های با شدت متوسط - بالا استفاده شود. چراغ‌های انسداد هوانوردی با شدت متوسط نوع A، B یا C باید برای روشن کردن اشیاء وسیع (گروهی از ساختمان‌ها یا درختان) یا سازه با 45 متر < H ≤ 150 متر استفاده شود. توجه: چراغ های انسداد هوانوردی با شدت متوسط، نوع A و C باید به تنهایی استفاده شوند، در حالی که چراغ های با شدت متوسط، نوع B باید به تنهایی یا در ترکیب با LIOL-B استفاده شوند.نوع A با شدت بالا باید برای نشان دادن حضور یک جسم استفاده شود اگر H> 150 متر است و مطالعات هوانوردی نشان می دهد که چنین نورهایی برای تشخیص شی در روز ضروری هستند.

سیستم های AWL سازه های مرتفع

درمقررات ضمیمه 14 ایکائو، برای سازه های علامت گذاری شده (رنگ آمیزی شده با نوارهای افقی سفید/قرمز)، به نحوه  استفاده از چراغ های هشدار مانع هوایی و نحوه عملکرد شبانه این آرایه ها اشاره شده است.

ضمیمه 6-2 استاندارد استفاده از دو نوع چراغ هشدار مانع را نشان می دهد: قرمز چشمک زن با شدت متوسط (MIOL-B 2.000cd) و قرمز ثابت روشن با شدت کم (LIOL-B 32cd). AWL با شدت متوسط باید همیشه در بالای سازه قرار گیرد و سطوح زیرین باید به تناوب بین چراغ‌های با شدت متوسط و کم تقدم داشته باشند.

به عنوان مثال، آرایه ای که باید برای سازه ای با ارتفاع کلی 90 متر نصب شود: چراغ های MIOL-B در بالا و چراغ های LIOL-B در سطح دوم (و آخرین)؛ یا برای ساختمانی با ارتفاع 110 متر باید از 4 سطح نور استفاده کرد: یکی در بالا و دومی با نورهای با شدت متوسط و سومی و پایینی با نورهای کم شدت. در نهایت، اگر یک سازه مرتفع که مشمول قوانین سازمان هوانوردی غیرنظامی است، تصمیم به استفاده از چراغ‌ها یا پیکربندی‌های دیگر بگیرد، دستورالعمل‌ها باید با پیروی از استاندارد ضمیمه 14 ایکائو رعایت شوند.

درمقررات ضمیمه 14 ایکائو، برای سازه های علامت گذاری شده (رنگ آمیزی شده با نوارهای افقی سفید/قرمز)، به نحوه  استفاده از چراغ های هشدار مانع هوایی و نحوه عملکرد شبانه این آرایه ها اشاره شده است.

ضمیمه 6-3 استاندارد استفاده از چراغ های قرمز با شدت متوسط نور ثابت (MIOL-C 2.000cd) را نشان می دهد. برای شناسایی ساختار توسط AWL، در تمام سطوح، باید از چراغ های نوع C با شدت متوسط استفاده شود.
به عنوان مثال، آرایه ای که باید برای سازه ای با ارتفاع کلی 90 متر نصب شود: چراغ های MIOL-C باید هم در بالا و هم در سطح دوم (و آخرین) نصب شوند. یا برای ساختمانی با ارتفاع 110 متر استفاده از 4 سطح همه با چراغ های MIOL-C ضروری است: 

در نهایت، اگر یک سازه مرتفع که مشمول قوانین سازمان هوانوردی غیرنظامی است، تصمیم به استفاده از چراغ‌ها یا پیکربندی‌های دیگر بگیرد، دستورالعمل‌ها باید با پیروی از استاندارد ضمیمه 14 ایکائو رعایت شوند.

مقررات ضمیمه 14 ایکائو در پیوست 6-4، استفاده از چراغ‌های هشدار موانع هوایی با شدت متوسط (MIOL-AB) را اجباری می‌کند به نحوی که در طول روز چشمک می‌زنند (20000cd) و در طول شب قرمز می‌شوند (2000cd) و چراغ‌های با شدت کم با رنگ نور قرمز به صورت نور ثابت می‌شوند. در این سیستم نور سفید فقط برای حالت شب (LIOL-B 32cd) اعمال می گردد.
 بسته به ارتفاع سازه، استاندارد استفاده از دو یا چند سطح را ارائه می دهد که برای تعریف دقیق جسم و اندازه آن در نظر گرفته شده است: برای سازه هایی با ارتفاع تا 105 متر چراغ های هشدار با شدت متوسط (DUAL MIOL -AB) باید در بالای سازه و نشانگرهای شدت کم در سطح دوم (و آخرین سطح) سازه استفاده شود. در حالی که برای سازه هایی با ارتفاع تا 150 متر چهار سطح نور مورد نیاز است: یکی در بالا و دیگری با نورهای با شدت متوسط و سومی و پایینی با چراغ های کم شدت.
اگر ارتفاع سازه بیش از 150 متر باشد، می‌توان از چراغ‌های هشدار انسداد هوایی با شدت متوسط و کم که در فواصل زمانی معین قرار می‌گیرند (همانطور که در جدول نشان داده شده است) استفاده کرد، اما سازه نیز باید علامت‌گذاری شود (با نوارهای افقی سفید/قرمز رنگ آمیزی شده باشد). جایگزینی که قانون ICAO اجازه می دهد تا فقط از AWL ها استفاده شود و از علامت گذاری با رنگ اجتناب شود، استفاده از چراغ های با شدت بالا (200.000 cd در حالت روز) است، همانطور که در پیوست 6-6 نشان داده شده است. 6-7; 6-8. در نهایت، اگر یک سازه مرتفع که مشمول قوانین سازمان هوانوردی غیرنظامی است، تصمیم به استفاده از چراغ‌ها یا پیکربندی‌های دیگر بگیرد، دستورالعمل‌ها باید با پیروی از استاندارد ضمیمه 14 ایکائو رعایت شوند.

در مقررات ضمیمه 14 ایکائو در پیوست 6-5، به نحوه استفاده از چراغ‌های هشدار دهنده خورشیدی با شدت متوسط ​​(MIOL-AC) اشاره شده است بدین صورت  که در طول روز چشمک می‌زنند (20000cd) و در طول شب به رنگ قرمز روشن می‌شوند (2000cd) و با شدت متوسط ​​قرمز ثابت می‌شوند. در این سیستم نور سفید فقط برای حالت شب (MIOL-C 2.000cd) اعمال می گردد. بسته به ارتفاع سازه، استاندارد استفاده از دو یا چند سطح را ارائه می دهد که برای تعریف دقیق جسم و اندازه آن در نظر گرفته شده است: برای سازه هایی با ارتفاع تا 105 متر چراغ های هشدار با شدت متوسط ​​(DUAL MIOL -AC) باید در بالای سازه و نشانگرهای شدت متوسط ​​در سطح دوم (و آخرین) سازه استفاده شود. در حالی که برای سازه هایی با ارتفاع تا 150 متر چهار سطح نور مورد نیاز است: یکی در بالا و دومی با شدت متوسط ​​(نوع AC) و سومی و پایینی با شدت متوسط ​​(نوع C) اگر ارتفاع سازه بیش از 150 متر باشد، می‌توان از چراغ‌های هشدار هواپیما با شدت متوسط ​​که در فواصل زمانی معین قرار می‌گیرند (همانطور که در جدول نشان داده شده است) استفاده کرد، اما سازه نیز باید علامت‌گذاری شود (با نوارهای افقی سفید/قرمز رنگ آمیزی شده است). جایگزینی که قانون ICAO اجازه می دهد تا فقط از AWL ها استفاده شود و از علامت گذاری با رنگ اجتناب شود، استفاده از چراغ های با شدت بالا (200.000 cd در حالت روز) است، همانطور که در پیوست 6-6 نشان داده شده است. 6-7; 6-8. 

در نهایت، اگر یک سازه مرتفع که مشمول قوانین سازمان هوانوردی غیرنظامی است، تصمیم به استفاده از چراغ‌ها یا پیکربندی‌های دیگر بگیرد، دستورالعمل‌ها باید با پیروی از استاندارد ضمیمه 14 ایکائو رعایت شوند.

H < 45m

 one level of LIOL-B lights

105m < H < 210m

four levels
top level with MIOL-B
1st intermediate with LIOL-B
2nd intermediate with MIOL-B
lower level with LIOL-B

45m < H < 105m

 two levels
top level with MIOL-B
intermediate with LIOL-B

Other levels

 one or two lights must be used on the other levels to mark the structure from every angle.